דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פחד אמיתי ופחד מדומה 

מאת    [ 30/11/2012 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 2431 פעמים ]

 

 פחד מדומה

פחד מדומה יכול לבוא לידי ביטוי בתחושת אי-נוחות או בתחושת פחד בלתי מוסבר  שאתם מרגישים באזור הלב.

אתם מרגישים שהפחד משתלט עליכם, מרגישים שאינכם מסוגלים להשתלט על הפחד.

הפחד הזה גורם להרבה דברים שליליים בתוככם.

זהו מסר שמגיע מההדרכה הפנימית שלכם באמצעות הרגשות שלכם. לפחד הזה יש מסר חשוב עבורכם: זה סימן טוב, כי יש לכם כוח שאינכם מודעים אליו, ולמעשה אתם פוחדים מהכוח שלכם. זה טוב, כי תוכלו לקרוא לכוח שלכם ולהשתוות אליו.      

הפיתרון: להוציא את הכוח שלכם מהעומק ולהביא אותו אל פני השטח.  

עם הפחד הזה אין מה לדבר בהיגיון כי הוא אינו מבין את השפה הזו. הפחד הזה נמצא במוח הקדום שלנו. בתקופה הקדומה הפחד הזה היה חשוב עבור ההשרדות שלנו, אבל היום כבר אין לנו צורך בו.

השפה לדיבור עם הפחד הזה: אתם יכולים להסב את האנרגיה של הפחד לאנרגיה של עוצמה. למשל, מאנרגיה של פחד קהל - לעוצמת קהל. כדי לעבור מפחד קהל לעוצמת קהל - תהיו יותר אותנטיים, תהיו יותר האני האמיתי שלכם, כך אתם מעבירים יותר לקהל. תהיו בנוכחות מלאה שלכם, זה מה שעושה את העבודה. פשוט תספרו לו מה קרה.       

למשל, מפחד לדבר עם מישהו - לעוצמת הדיבור איתו. אתם מגיעים לעוצמת הדיבור איתו מתוך עוצמה פנימית ולא מתוך פחד. תרגישו את העוצמה שיש בכם בפנים. תעשו את הדברים בהתאם לאני האמיתי שלכם שצריך להשיג את המטרות. גם כאן, פשוט תספרו לו מה קרה.

תלוו את הדברים שאתם עושים בלהיות אתם עצמכם. אתם צריכים להחליט שמספיק זה מספיק. עוצמה באה ממקום של להיות אתם עצמכם, ותלוו את הדברים בהרגשת הצלחה ובתחושת הנאה. כך תוכלו להתמודד עם הפחד המדומה ולגרש אותו.

שיהיה לכם יום חסר פחד!

 

 פחד אמיתי      

פחד אמיתי מורגש כהתנגדות חזקה למשהו, או כפחד, או כחרדה, או כאב שאתם מרגישים באזור הבטן. זהו פחד שנותן לכם אות אזהרה. פחד אמיתי יכול להופיע גם ללא תחושה באזור מסוים בגוף. הוא נחווה לפעמים כמתח, לפעמים כעצבנות יוצאת דופן או חרדה.  

הפחד אומר לכם שיש משהו שאתם לא יכולים או לא רוצים לעשות, ואתם דוחפים את עצמכם אליו בכוח.    

אל תתכחשו לפחד הזה. אם תעשו זאת, הפחד ימשיך וירדוף אתכם כשהוא מנסה להעביר לכם את המסר. פחד לא מוסבר באזור הבטן, או פחד לא מוסבר שלא מורגש באזור מסוים בגוף, מסתיר משהו עמוק וכואב יותר משאתם יודעים.  

כשאתם מרגישים את הפחד הזה ודוחפים אותו בחזרה פנימה אתם משקרים לעצמכם, אתם לא פועלים לטובתכם. הפחד הזה הוא תסמין שמעיד שמאחוריו מסתתר כאב.  

כשאתם "אמיצים" ודוחפים את הפחד בחזרה פנימה, אתם לא נותנים לעצמכם הזדמנות להתמודד איתו ולגרש אותו, ואתם לא נותנים לכאב אפשרות לצאת ולהתרפא. זה לא אמיץ לעשות זאת, זה ההיפך מאומץ. להשאיר אותו בחוץ וללכת איתו, זהו האומץ.  

אם אתם מתעלמים ממנו אתם לא מחשיבים חלק כואב בתוככם ואתם לא מתחשבים בעצמכם. לא תמיד אפשר לדעת על מה הכאב, אבל החשוב הוא שהכאב יוכל להרגיש "נחשב", שהוא יוכל להרגיש שמתחשבים בו. כך הוא מתרפא. כך אתם מתרפאים. כי כשהכאב מתרפא אתם מתרפאים. בכל פעם שאתם דוחפים את הכאב בחזרה פנימה אתם משאירים את הבעיה, והרבה פעמים גם מחמירים אותה.    

בכל פעם שאתם מרגישים את הפחד הזה ואתם לא דוחפים אותו בחזרה פנימה - כשאתם לא מאלצים את עצמכם, כשאתם לא כופים על עצמכם, כשאתם לא מתעלמים ממנו, אתם מרפאים עוד חלק בתוככם. פשוט תנו לו לחיות, חכו שהוא יעבור, שיתפוגג, ובינתיים עשו את הדברים שאתם בטוחים בהם, שאתם נהנים מהם, שאתם מרגישים איתם בנוח. זה יעבור, ואתם תרגישו אחר-כך יותר טוב. זו הדרך לפתוח בחזרה דברים שנסגרו אצלכם בתת-מודע - בגלל כאבים, טראומות ועוד - ולהיות בריאים.

זו הדרך להסיר את שכבות הכאב ולהגיע לבסיס ישותכם. אל תשכחו את עצמכם והמשיכו לתבוע את בריאותכם - גם בזמן שאתם כבר חיים בגדול - חיים חיים מספקים ובעלי משמעות במציאות אוהבת ומוצלחת.      

חתום בנשיקה,

 

 לגרום לליבך לשיר, נועה לוין


מידע וחיזוקים להצלחה וריפוי הרגשות הכואבים


כתובת האתר - http://www.noa-levin.com/


ליצירת קשר איתי       noa-levin@nana10.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב